Artificial Intelligence ហៅកាត់ថា AI ផ្តល់នូវកម្មវិធីកុំព្យូទ័រនូវសមត្ថភាពក្នុងការគិត និងរៀនដោយខ្លួនឯង។ វាគឺជាការក្លែងធ្វើភាពវៃឆ្លាតរបស់មនុស្ស (ហេតុដូច្នេះហើយបានជាសិប្បនិម្មិត) ចូលទៅក្នុងម៉ាស៊ីនដើម្បីធ្វើអ្វីដែលធម្មតាយើងនឹងពឹងផ្អែកលើមនុស្ស។
AI ត្រូវបានគេបែងចែកជា 3 ធំៗទៀត ដែលមានដូចជា៖
Artificial Narrow Intelligence (ANI): ជា AI កម្រិតស្រាល ដែលអាចធ្វើការបានទៅលើកិច្ចការទាំងឡាយណា ដែលមានលក្ខណៈច្បាស់លាស់លើភារកិច្ចតែមួយគត់ ទៅតាមការសរសេរ Program របស់មនុស្ស ហើយក៏ជាប្រភេទ AI ដែលកំពុងតែត្រូវបានប្រើប្រាស់ ដោយក្រុមហ៊ុនជាច្រើនលើពិភពលោក នាពេលបច្ចុប្បន្ននេះដែរ។
Artificial General Intelligence (AGI): ជា AI កម្រិតខ្ពស់ ស្ទើរតែដូចមនុស្សទាំងស្រុង ដោយវាមានសមត្ថភាពទៅលើការគិត, អាចបង្ហាញការយល់ឃើញផ្ទាល់ខ្លួន, ការស្វែងយល់ និងមុខងារជាច្រើនទៀត ដូចដែលប្រាជ្ញាមនុស្សអាចធ្វើបានអញ្ចឹង។ ដំណាក់កាលនេះ AI ក៏អាចធ្វើការបង្កើនសមត្ថភាពខ្លួនវា បានកាន់តែច្រើនផ្នែកដោយឯករាជ្យតែម្ដង ហើយក៏អាចធ្វើការលើភារកិច្ចជាច្រើនផ្នែកដែរ ប៉ុន្តែបច្ចុប្បន្ន AI កម្រិតនេះ គឺកំពុងតែស្ថិតក្នុងការសិក្សាស្រាវជ្រាវនៅឡើយ។
Artificial Superintelligence (ASI): ជា AI ស្ថិតនៅកម្រិតកាន់តែខ្ពស់ជាង AGI ទៅទៀត ហើយដំណាក់កាលនេះ សមត្ថភាពនៃប្រាជ្ញារបស់វា ក៏ខ្ពស់ជាងប្រាជ្ញារបស់មនុស្សថែមទៀតផង លើសពីនេះទៀត ASI ជាដំណាក់កាលមួយ ដែល AI អាចគ្រប់គ្រងខ្លួនឯងបាន, ការគិតកាន់តែមានកម្រិតខ្ពស់, អាចធ្វើការវិនិច្ឆ័យបានដោយខ្លួនឯង, អាចរៀបចំផែនការ ក៏ដូចជាអាចធ្វើការទំនាក់ទំនង ទៅកាន់មនុស្ស ឬ AI ផ្សេងទៀត បានដោយខ្លួនឯងផងដែរ។
តើ Artificial Intelligence ផ្តល់ផលប្រយោជន៍អ្វីខ្លះដល់មនុស្ស ឬអាជីវកម្មសព្វថ្ងៃ?
តើវាអាចនឹងមានគុណវិបត្តិអ្វីខ្លះ?
ផលប្រយោជន៍មានដូចជា៖
·
សម្រាប់មនុស្សជាតិ៖
គឺអាចជួយសម្រេចចិត្ដដ៏មានប្រសិទ្ធិភាពបំផុតសម្រាប់ប្រអប់សារអ៊ីមែល ជំនួយការសម្លេង
នៅលើឧបករណ៍ឆ្លាតវៃជនួយការសម្លេង ដែលយើងប្រើប្រាស់សព្វថ្ងៃនេះ គឺផ្អែកលើ AI ហ្នឹងឯង
(Google Assistant, Siri,
Alexa, Bixby...) ដើម្បីឲ្យវាមានសមត្ថភាព ក្នុងការកំណត់ចំណាំ
និងឆ្លើយតបមកវិញ ទៅតាមសម្លេងដែលយើងនិយាយទៅកាន់ឧបករណ៍ទាំងនោះ
ដូចជាលើទូរសព្ទឆ្លាតជាដើម ប៉ុន្តែយ៉ាងណាវាអាចឆ្លើយតបបាន
តែទៅលើសំនួរបែបសាមញ្ញៗប៉ុណ្ណោះ។
·
សម្រាប់រាជរដ្ឋាភិបាល៖ គឺធ្វើការងារលើប្រព័ន្ធ Google បណ្ដាញសង្គម
និងកម្មវិធីមួយចំនួន: ដូច Facebook ជាដើម
ដែលបានប្រើប្រាស់ AI ដើម្បីកំណត់ចំណាំនូវមុខអ្នកប្រើប្រាស់
ដូច្នេះនៅពេលអ្នកធ្វើការបង្ហោះរូបភាព ដែលមានមុខមិត្តភក្តិអ្នកដែរនោះ
វានឹងនឹងបង្ហាញប្រអប់មួយ នៅលើមុខនោះ ហើយធ្វើការណែនាំអ្នកឲ្យ Tag ទៅកាន់បុគ្គលម្នាក់នោះផងដែរ។ សម្រាប់កម្មវិធីមួយចំនួនផ្សេងៗទៀត ដូចជា Netflix
ឬ YouTube ជាដើម ដោយបានប្រើ AI ដើម្បីបង្ហាញវីដេអូ ឬភាពយន្តជាច្រើននៅទំព័រមុខ សម្រាប់ណែនាំអ្នកឲ្យចុចមើល
ហើយភាគច្រើនវាសុទ្ធតែជាប្រភេទវីដេអូ ឬភាពយន្ត ដែលអ្នកចូលចិត្តតែម្ដង ព្រោះថាភាពយន្ត
ឬវីដេអូ ដែល AI បានណែនាំនោះ គឺវាអាស្រ័យទៅលើទិន្នន័យ
នៃប្រភេទភាពយន្តភាគច្រើន ដែលអ្នកធ្លាប់ និងឧស្សាហ៍មើលកន្លងមកហ្នឹងឯង។
·
សម្រាប់អាជីវកម្មគឺ៖
១ ជួយអ្នករៀបចំផែនការធ្វើដំណើររបស់អ្នក
នេះបើតាមរបាយការណ៍ទីផ្សារ៣០
ភាគរយនៃអ្នកធ្វើដំណើរប្រើប្រាស់ស្មាតហ្វូន
ឬប្រព័ន្ធកម្មវិធីដើម្បីរៀបចំផែនការធ្វើដំណើរ ជាមួយនឹង ៥០ ភាគរយនៃអ្នកទេសចរ
មិនព្រួយបារម្ភអំពីការធ្វើដំណើរ។
ដោយសារតែនៅលើស្មាតហ្វូនរបស់ពួកគេមានកម្មវិធីធ្វើដំណើរដ៏ឆ្លាតវៃ។ ការណែនាំពួកគេតាមដំណើរ
កម្មវិធីដែលដំណើរការដោយ AI
អាចរៀបចំផែនការអ្វីក៏ដោយដែលវាត្រូវការ។
នេះបាននាំឲ្យប្រតិបត្តិករទេសចរណ៍វិនិយោគលើ AI សម្រាប់ការណែនាំអំពីការធ្វើដំណើរ
និងផ្តល់សេវាកម្មផ្ទាល់ខ្លួនដល់អតិថិជនរបស់ពួកគេ។ លើសពីនេះ
សេវាកម្មឥតគិតថ្លៃដូចជាអាហារ និងភេសជ្ជៈ បដិសណ្ឋារកិច្ច និងអ្វីៗជាច្រើនទៀត
នឹងត្រូវបានផ្តល់ជូនក្នុងអំឡុងពេលស្នាក់នៅរបស់អ្នក។ AI នឹងកែលម្អសេវាកម្មរបស់អ្នក
និងទាក់ទាញអតិថិជនកាន់តែច្រើន។
២ សម្រាប់បទពិសោធន៍អតិថិជនកាន់តែប្រសើរ
AI កំពុងផ្លាស់ប្តូរឧស្សាហកម្មទេសចរណ៍
អត្ថប្រយោជន៍ចម្បងរបស់វា គឺការជួយអ្នកធ្វើដំណើរតាមអ៊ីនធឺណិត។ កម្មវិធី AI
ផ្ដោតលើការផ្តល់សេវាកម្មដ៏គួរឲ្យចាប់អារម្មណ៍ដល់អ្នកធ្វើដំណើរ។
បើប្រៀបធៀបទៅនឹងសេវាកម្មក្រៅបណ្តាញ (មនុស្ស) ដូចជា Chatbots សេវាអតិថិជនឆ្លាតវៃ 24/7
គឺរហ័សក្នុងការឆ្លើយសំណួរ និងផ្តល់យោបល់។
៣
ជួយក្នុងដំណើរការទិន្នន័យ និងការវិភាគ
អត្ថប្រយោជន៍នៃ AI នៅក្នុងឧស្សាហកម្មទេសចរណ៍
អាចជួយក្នុងការប្រមូល និងវិភាគទិន្នន័យអ្នកប្រើប្រាស់ ការវិភាគនេះមានប្រយោជន៍ក្នុងការវាយតម្លៃការពេញចិត្តរបស់អតិថិជន
AI អាចអានការពិនិត្យអតិថិជន
និងវិភាគនូវអ្វីដែលអតិថិជនចង់បាន។ វាកាត់បន្ថយពេលវេលាដែលចំណាយលើការតាមដាន
ការពេញចិត្តរបស់អតិថិជន និងបង្កើតឱកាសលក់កាន់តែច្រើន។
៤
ជួយបង្កើនប្រសិទ្ធភាពការងារ
អាជីវកម្មធ្វើដំណើរជាច្រើនប្រើប្រាស់
AI
ដើម្បីឆ្លើយសំណួររបស់អតិថិជន ដោយស្វ័យប្រវត្តិភ្លាមៗ។ ឧទាហរណ៍ AI
Chatbots នៅលើក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍
ជួយអ្នកដំណើរស្វែងរកជើងហោះហើរដែលមានតម្លៃទាប
ដូច្នេះក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ប្រើប្រាស់បុគ្គលិករបស់ពួកគេ ដើម្បីធ្វើកិច្ចការច្នៃប្រឌិតផ្សេងទៀត
ដែលនៅតែត្រូវការដោះស្រាយ។
៥
ជួយក្នុងការគ្រប់គ្រងអាជីវកម្ម
នៅពេលដែលអតិថិជនចង់ដឹងអំពីអាជីវកម្ម
ពួកគេស្វែងរកព័ត៌មានតាមអ៊ីនធឺណិត ដូចជាការអានការវាយតម្លៃ
ដែលមតិកែលម្អរបស់អតិថិជនតាមអ៊ីនធឺណិត
ដើរតួនាទីយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការសម្រេចចិត្តរបស់ពួកគេ ក្នុងការប្រើប្រាស់សេវាកម្ម។
មតិកែលម្អអវិជ្ជមាន ក៏អាចប៉ះពាល់ដល់អាជីវកម្មផងដែរ។ AI អាចជួយអាជីវកម្មតាមដានការពិនិត្យ
ឬមតិរបស់អតិថិជនដោយស្វ័យប្រវត្តិនៅលើវេទិកាប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គម។
អាជីវកម្មអាចឆ្លើយតបទៅនឹងការពិនិត្យអវិជ្ជមាន និងវិភាគនិន្នាការទីផ្សារ
រួមទាំងការវិភាគតម្រូវការអតិថិជនផងដែរ។ ជាពិសេស
ជួយអាជីវកម្មឲ្យប្រសើរឡើងនូវអាជីវកម្ម ការលក់ សេវាកម្ម
និងប្រាក់ចំណូលរបស់ពួកគេនៅនឹងកន្លែង។
៦ កំណត់តម្លៃថាមវន្ត
ប្រសិនបើយើងស្វែងរកជើងហោះហើរ
ឬសណ្ឋាគារម្តងហើយម្តងទៀត ដើម្បីសម្រេចថាតើត្រូវកក់ឬអត់។
អ្នកនឹងឃើញថាមានការឡើងចុះនៃតម្លៃគ្រប់ពេលវេលា។ ជារឿងធម្មតាទេ
ដែលអតិថិជនមិនចូលចិត្តការបង់ប្រាក់ខ្ពស់ ខុសពីធម្មតា។ AI នឹងក្លាយជាឧបករណ៍ដើម្បីកំណត់តម្លៃ
ដោយប្រើការវិភាគទស្សន៍ទាយ។ ឧបករណ៍វិភាគតម្លៃរបស់អ្នកប្រកួតប្រជែងលឿនជាងមុន
និងផ្តល់តម្លៃសមរម្យដល់អតិថិជន យុទ្ធសាស្ត្របែបនេះ នឹងមានប្រយោជន៍សម្រាប់អាជីវកម្ម
ក្នុងការទាក់ទាញអតិថិជនកាន់តែច្រើន៕
·
សម្រាប់ឧស្សាហកម្ម៖ គឺ AI កំពុងផ្លាស់ប្តូរឧស្សាហកម្មទេសចរណ៍
អត្ថប្រយោជន៍ចម្បងរបស់វា គឺការជួយអ្នកធ្វើដំណើរតាមអ៊ីនធឺណិត។ កម្មវិធី AI
ផ្ដោតលើការផ្តល់សេវាកម្មដ៏គួរឲ្យចាប់អារម្មណ៍ដល់អ្នកធ្វើដំណើរ។
បើប្រៀបធៀបទៅនឹងសេវាកម្មក្រៅបណ្តាញ (មនុស្ស) ដូចជា
Chatbots
សេវាអតិថិជនឆ្លាតវៃ 24/7
គឺរហ័សក្នុងការឆ្លើយសំណួរ និងផ្តល់យោបល់។
·
សម្រាប់វិស័យហិរញ្ញវត្ថុ៖ គឺ AI
ជួយសម្រួលដំណើរការគណនេយ្យ និងអនុវត្តការងារដែលអាចព្យាករណ៍បានដូចជាការបញ្ចូលទិន្នន័យ
ការទូទាត់ និងវិក្កយបត្រជាដើម។ ដូច្នេះហើយការកត់ត្រាហិរញ្ញវត្ថុត្រូវបានរក្សាទុក។ ត្រឹមត្រូវតាមដែលអាចធ្វើទៅបាន។. ដំណើរការស្វ័យប្រវត្តិកម្មជួយលុបបំបាត់កំហុសធម្មតារបស់មនុស្សនៅពេលធ្វើការជាមួយទិន្នន័យ
និងធ្វើឱ្យកិច្ចការបច្ចេកទេសសម្រាប់និយោជិតជាវត្ថុនៃការត្រួតពិនិត្យ
និងត្រួតពិនិត្យ មិនមែនជាកម្មវត្ថុនៃផលិតកម្មបច្ចុប្បន្នទេ។
ចាប់រាប់ពីរ៉ូបូតឆាត
(Chatbots) ដើម្បីបម្រើសេវាកម្មអតិថិជន Customer Service រហូតទៅដល់ប្រព័ន្ធសម្រាប់ការពារការក្លែងបន្លំផងនោះ
បច្ចុប្បន្ននេះវិស័យហិរញ្ញវត្ថុមិនអាចដំណើរការបានដោយគ្មានវត្តមានរបស់ AI បានឡើយ។
·
វិស័យសុខាភិបាល៖ គឺបច្ចេកវិទ្យា AI អាចជួយដល់ក្រុមវេជ្ជបណ្ឌិតមានប្រសិទ្ធភាពក្នុងការព្យាបាលកាន់តែខ្ពស់ជាងមុន
គិតចាប់ពីប្រភេទជំងឺតូចៗរហូតទៅដល់ការឆ្លុះមើលតាមរយៈកាំរស្មីអ៊ិចដើម្បីពិនិត្យមើលស្ថានភាពជំងឺមហារីកផងដែរ។
·
វិស័យអប់រំ៖
គោលបំណងលើកកំពស់សមត្ថភាពមនុស្ស
និងការពារសិទ្ធិមនុស្ស
សម្រាប់កិច្ចសហការមនុស្ស-ម៉ាស៊ីនប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពក្នុងជីវិត ការរៀនសូត្រ
និងការងារ និងសម្រាប់ការអភិវឌ្ឍន៍ប្រកបដោយចីរភាព។
កាត់បន្ថយកំហុស, ជួយដល់ការសម្រេចចិត្ដត្រឹមត្រូវនិងទាន់ពេលវេលា,
ជាជំនួយឌីជីថល, ជួយសម្រួលការងារដែលមានភាពច្រំដែល,
ធ្វើប្រតិបត្ដិការដោយមិនមានការសម្រាក
ជាជំនួយសម្រាប់ការងារដែលខ្វះធនធានមនុស្ស ឬគ្មានជំនាញ៕
·
សេវាសាធារណៈ៖ កំណត់ថាតើ AI គឺជាដំណោះស្រាយដ៏ល្អបំផុតសម្រាប់បញ្ហាដែលបានផ្តល់ឱ្យផ្តល់នូវទស្សនវិស័យពហុវិន័យ
ចម្រុះ និងរួមបញ្ចូលបង្កើតវិធីសាស្រ្តដែលគួរឱ្យទុកចិត្ត យុត្តិធម៌
និងគណនេយ្យភាពក្នុងការប្រើប្រាស់ AIធានាការប្រមូលប្រកបដោយក្រមសីលធម៌នៃការចូលប្រើ
និងការប្រើប្រាស់ទិន្នន័យគុណភាព។
·
AI សម្រាប់វិស័យផលិតកម្ម ៖ តម្រូវការនៃការបង្កើនផលិតផលថ្មីៗរបស់ពិភពលោកកាន់តែមានការកើនឡើងឥតឈប់ឈរ
ដូចនេះការផលិតទាមទារឲ្យមានសកម្មភាពកាន់តែខ្លាំងក្លា និងច្រើនជាងមុន។
ម៉ាស៊ីនរ៉ូបូតដែលមានភាពឆ្លាតវ៉ៃត្រូវបានដាក់ឲ្យប្រើប្រាស់យ៉ាងទូលំទូលាយនៅក្នុងសង្វាក់ផលិតកម្មទាំងតូចទាំងធំ
ដើម្បីអាចធានាបានថា
រាល់ការប្រព្រឹត្តិកម្មនៃសង្វាក់ផលិតកម្មនានាអាចធ្វើឡើងយ៉ាងមានប្រសិទ្ធភាព
និងប្រើពេលវេលាតិចបំផុត៕
·
សម្រាប់វិស័យសំណង់ ៖
១. ជួយរចនាប្លង់
និងធ្វើផែនការ :
កាលពីមុនអ្នកសាងសង់ត្រូវចំណាយពេលច្រើនថ្ងៃក្នុងការរចនាម៉ូដដោយដៃ។
ឥឡូវអ្នកអាចប្រើ AI
ឱ្យចូលទៅវិភាគគម្រោងមុន ហើយបង្កើតគម្រោងថ្មីស្រដៀងគ្នាបានយ៉ាងលឿន។ AI
នឹងសិក្សាទិន្នន័យពីសំណង់ផ្សេងៗជាគំរូ
អ្នកគ្រាន់តែបញ្ចូលទិន្នន័យថ្មីដូចជា ទំហំ ទីតាំង ឬតម្លៃជាក់ស្តែងជាការស្រេច AI
នឹងធ្វើប្លង់ និងផែនការឱ្យតែម្ដង។ លើសពីនេះ
អ្នកក៏អាចប្តូរផែនការតាមចំណង់ចំណូលចិត្តរបស់អតិថិជនផងដែរ។
២.
ជួយត្រួតពិនិត្យគ្រឿងចក្រ និងការងារនៅការដ្ឋាន :
AI អាចជួយគ្រប់គ្រងគ្រឿងចក្រសំណង់ឱ្យមានមានសុវត្ថិភាពជាងមុន។
លើសពីនេះ វាអាចជួយសម្រួលការងារជាងសំណង់ផងដែរ
ដោយធ្វើឱ្យគ្រឿងចក្រមួយចំនួនដើរដោយស្វ័យប្រវត្ត។ ដូច្នេះការងារគឺនឹងលឿនជាងមុន។
៣.
គ្រប់គ្រងទិន្នន័យប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព :
AI អាចជួយធ្វើឱ្យការទុកដាក់
និងស្វែងរកទិន្នន័យនៃគម្រោងមានភាពងាយស្រួលជាងមុន។
ឧទាហរណ៍បើអ្នកចង់ដឹងថាសម្ភារៈជាក់លាក់មួយមានចំនួនប៉ុន្មាន ឬស្វែងរកទីតាំងនៃគម្រោងប្លង់ណាមួយ
អ្នកអាចរកបានដោយងាយស្រួល ដោយគ្រាន់តែការចុច search ឬបញ្ជាដោយសម្លេង។
ជាជាងការស្វែងរកឯកសារលើក្រដាស AI នឹងជួយអ្នកបានដូចជាមានជំនួយការនៅក្បែរអញ្ជឹង។
៤. កាត់បន្ថយចំណាយ :
AI អាចវិភាគគម្រោងស្មុគស្មាញ
ជាពិសេសអាចវិភាគរកឃើញបញ្ហាដែលគម្រោងអាចនឹងប្រឈមបានគ្រប់ជ្រុងជ្រោយ
ដែលអាចជៀសវាងបញ្ហាដែលមិនរំពឹងទុក។ AI អាចវិភាគកាលបរិច្ឆេទចាប់ផ្តើមការងាររបស់បុគ្គលិក
ថ្លៃដើមសម្ភារ និងចំណុចសំខាន់ផ្សេងៗទៀត។
៥. ការគ្រប់គ្រងហានិភ័យ :
ចំណុចសំខាន់បំផុតរបស់ AI គឺវាអាចរកឃើញនូវកំហុសក្នុងការសាងសង់
ដែលមនុស្សដែលមិនអាចមើលឃើញដោយផ្ទាល់ភ្នែកផ្ទាល់កំឡុងពេលសាងសង់។ លើសពីនេះ AI ក៏អាចវិភាគគម្រោងវាយតម្លៃបរិយាកាសការងារ និងប្រមូលទិន្នន័
ដើម្បីស្វែងរកហានិភ័យផ្សេងទៀតផងដែរ។ នេះជាការសន្សំសំចៃពេល
ហើយថែមទាំងមានសុវត្ថិភាពទៀតផង។ ក្រៅពីនេះអត្ថប្រយោជន៍ទាំងនេះ AI ក៏មានប្រយោជន៍ផ្សេងៗទៀតជាច្រើន អាស្រ័យលើរបៀបដែលអ្នកប្រើប្រាស់។
គុណវិបត្ដិមានដូចជា៖
·
ការចំណាយខ្ពស់៖ សមត្ថភាពក្នុងការបង្កើតម៉ាស៊ីនដែលអាចត្រាប់តាមបញ្ញារបស់មនុស្សមិនមែនជាស្នាដៃតូចតាចទេ។ វាទាមទារពេលវេលា និងធនធានច្រើន
ហើយអាចចំណាយប្រាក់យ៉ាងច្រើន។ AI ក៏ត្រូវប្រតិបត្តិការលើផ្នែករឹង និងសូហ្វវែរចុងក្រោយបំផុត
ដើម្បីបន្តធ្វើបច្ចុប្បន្នភាព និងបំពេញតាមតម្រូវការចុងក្រោយបំផុត
ដូច្នេះធ្វើឱ្យវាមានតម្លៃថ្លៃណាស់។
·
គ្មានការច្នៃប្រឌិត៖ គុណវិបត្តិដ៏ធំមួយរបស់ AI គឺថាវាមិនអាចរៀនគិតនៅខាងក្រៅប្រអប់បានទេ។ AI មានសមត្ថភាពសិក្សាតាមពេលវេលាជាមួយនឹងទិន្នន័យមុនអាហារ
និងបទពិសោធន៍កន្លងមក
ប៉ុន្តែមិនអាចមានភាពច្នៃប្រឌិតក្នុងវិធីសាស្រ្តរបស់វានោះទេ។ ឧទាហរណ៍បុរាណគឺ bot Quill ដែលអាចសរសេររបាយការណ៍រកប្រាក់ចំណូលរបស់ Forbes ។
របាយការណ៍ទាំងនេះមានតែទិន្នន័យ និងការពិតដែលបានផ្តល់ឱ្យបូត។ ទោះបីជាវាគួរឱ្យចាប់អារម្មណ៍ដែល bot អាចសរសេរអត្ថបទដោយខ្លួនឯងក៏ដោយក៏វាខ្វះការប៉ះរបស់មនុស្សដែលមាននៅក្នុងអត្ថបទ
Forbes ផ្សេងទៀត។
·
ភាពអត់ការងារធ្វើ៖ កម្មវិធីមួយនៃភាពវៃឆ្លាតសិប្បនិម្មិតគឺមនុស្សយន្ត
ដែលកំពុងផ្លាស់ប្តូរមុខរបរ និងបង្កើនភាពអត់ការងារធ្វើ (ក្នុងករណីមួយចំនួន)។ ដូច្នេះហើយ អ្នកខ្លះអះអាងថា តែងតែមានឱកាសនៃភាពអត់ការងារធ្វើ
ដែលជាលទ្ធផលនៃ chatbots និង robots ជំនួសមនុស្ស។
ជាឧទាហរណ៍
មនុស្សយន្តត្រូវបានប្រើប្រាស់ជាញឹកញាប់ដើម្បីជំនួសធនធានមនុស្សក្នុងអាជីវកម្មផលិតកម្មនៅក្នុងប្រទេសដែលជឿនលឿនផ្នែកបច្ចេកវិទ្យាមួយចំនួនដូចជាប្រទេសជប៉ុនជាដើម។ នេះមិនមែនតែងតែជាករណីនោះទេ
ព្រោះវាបង្កើតឱកាសបន្ថែមសម្រាប់មនុស្សធ្វើការ ខណៈពេលដែលជំនួសមនុស្ស
ដើម្បីបង្កើនប្រសិទ្ធភាព។
·
ធ្វើឱ្យមនុស្សខ្ជិល៖ កម្មវិធី AI ធ្វើស្វ័យប្រវត្តិកម្មភាគច្រើននៃកិច្ចការដែលធុញទ្រាន់
និងដដែលៗ។
ដោយសារយើងមិនចាំបាច់ទន្ទេញចាំរឿង
ឬដោះស្រាយល្បែងផ្គុំរូបដើម្បីទទួលបានការងារនោះ
យើងមានទំនោរប្រើខួរក្បាលរបស់យើងតិចទៅៗ។
ការញៀន AI នេះអាចបង្កបញ្ហាដល់មនុស្សជំនាន់ក្រោយ។
·
គ្មានសីលធម៌៖ ក្រមសីលធម៌ និងសីលធម៌
គឺជាលក្ខណៈរបស់មនុស្សដ៏សំខាន់ ដែលអាចពិបាកក្នុងការបញ្ចូលទៅក្នុង AI ។
ការរីកចម្រើនយ៉ាងឆាប់រហ័សនៃ AI បានធ្វើឱ្យមានការព្រួយបារម្ភជាច្រើនដែលថាថ្ងៃណាមួយ AI នឹងរីកចម្រើនដោយមិនអាចគ្រប់គ្រងបាន
ហើយទីបំផុតបំផ្លាញមនុស្សជាតិ។
ពេលនេះត្រូវបានគេហៅថាឯកវចនៈ AI ។
·
គ្មានអារម្មណ៍៖ តាំងពីកុមារភាពមក
យើងត្រូវបានបង្រៀនថា កុំព្យូទ័រ ឬម៉ាស៊ីនផ្សេងទៀតគ្មានអារម្មណ៍ទេ។ មនុស្សធ្វើការជាក្រុម
ហើយការគ្រប់គ្រងក្រុមគឺចាំបាច់សម្រាប់ការសម្រេចគោលដៅ។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ វាមិនមានការបដិសេធទេថាមនុស្សយន្តគឺល្អជាងមនុស្សនៅពេលដំណើរការប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព
ប៉ុន្តែវាក៏ជាការពិតដែរដែលការតភ្ជាប់របស់មនុស្សដែលបង្កើតបានជាក្រុមមិនអាចជំនួសដោយកុំព្យូទ័របានទេ។
·
គ្មានការកែលម្អ៖ មនុស្សមិនអាចអភិវឌ្ឍបញ្ញាសិប្បនិមិត្តបានទេ
ព្រោះវាជាបច្ចេកវិទ្យាដែលផ្អែកលើការពិត និងបទពិសោធន៍ដែលបានផ្ទុកជាមុន។ AI មានភាពស្ទាត់ជំនាញក្នុងការបំពេញកិច្ចការដដែលៗដដែលៗ
ប៉ុន្តែប្រសិនបើយើងចង់បានការកែតម្រូវ ឬកែលម្អណាមួយ
យើងត្រូវផ្លាស់ប្តូរលេខកូដដោយដៃ។ AI មិន អាច ចូល ប្រើ និង ប្រើ បាន ដូច នឹង ភាព
ឆ្លាតវៃ របស់ មនុស្ស ទេ ប៉ុន្តែ វា អាច រក្សា ទុក ទិន្នន័យ គ្មាន កំណត់។